ІМІДЖ
СУЧАСНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
РЕАЛІЗАЦІЯ ПРОЕКТУ: КРОК ЗА КРОКОМ
Імідж — це мистецтво керувати враженнями.
Е. Гофман
1. ДЛЯ ЧОГО НАШОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДУ ПОТРІБЕН ПОЗИТИВНИЙ ІМІДЖ?
Формування іміджу навчальної установи – це процес, у ході якого створюється якийсь спланований образ на основі наявних ресурсів. Метою створення іміджу є підвищення конкурентноздатності, залучення інвестицій, встановлення та розширення партнерських зв’язків.
Створення позитивного іміджу дозволить нашій освітній організації вирішити такі основні завдання:
- пропагувати свої здобутки перед громадськістю, підвищити привабливість школи для батьків, учнів і персоналу;
- підвищити ефективність заходів з інформування населення щодо наявних освітніх послуг;
- підвищити рівень організаційної культури школи;
- сприяти поліпшенню соціально-психологічного клімату в шкільному колективі
2. ЯКІ ПРИЧИНИ БУЛИ ВИРІШАЛЬНИМИ ПІД ЧАС РОЗРОБКИ ДАНОГО ПРОЕКТУ?
- Складна демографічна ситуація.
В нашому закладі за останні роки прослідковується нестабільність контингенту учнів:
2010-2011 н.р.- 287 учнів
2011-2012 н.р. – 225 учнів;
2012-2013 н.р. – 215 учнів;
2013-2014 н.р. – 200 учнів.
Існує постійна проблема набору учнів до 10 класу. Колектив докладає багато зусиль, використовує різноманітні внутрішні та зовнішні резерви для комплектації класів. Побоювання не набрати необхідної кількості учнів випливають із демографічної ситуації в мікрорайоні обслуговування школи. За результатами обліку дітей шкільного віку, які мешкають у мікрорайоні, кількість їх поступово зменшується.
- Недофінансування освіти та дефіцит сучасних освітянських ресурсів.
Через недостатнє фінансування установ освіти дирекція школи не має можливості створити для школярів сучасні умови навчання, виховання та розвитку. Зроблено багато силами дирекції школи, вчителями, батьками, меценатами та спонсорами, але найгострішими проблемами сьогодення стали:
- відсутність внутрішніх туалетів:
- відсутність шкільного автобуса для підвозу дітей до місця навчання з навколишніх сіл;
- старі, прогнилі вікна, двері, що в холодну пору року особливо дошкуляли як дітям, так і дорослим;
- постійне протікання даху одної з рекреацій, що згодом призвело до аварійного стану аж двох кабінетів..
Це далеко не повний перелік всіх проблем, які без фінансової
підтримки вирішити неможливо.
- Потреба освітньої та управлінської практики у формуванні уявлень про наш заклад
3. ХТО ІЗ ПРЕДСТАВНИКІВ ГРОМАДСЬКІСТІ ЗАЛУЧЕНИЙ ДО ВИКОНАННЯ ПРОЕКТУ?
За своєю психологічною сутністю процес створення іміджу сучасної освітньої установи є процесом двосторонньої взаємодії, у якому активну роль відіграє як навчальний заклад, імідж-образ якого створюється, так і громадськість, яка сприймає даний імідж-образ.
Слід зазначити, що під громадськістю у даному випадку слід розуміти широке коло людей, з якими взаємодіє наш заклад, до них належать:
- Вихованці ДНЗ та їх батьки;
- Учні школи та їх батьки,
- Педагогічні працівники та адміністрація закладу
- Технічний персонал;
- Голова Луківської сільської ради та депутатський корпус;
- Громадська організація «Агенція розвитку Луківської сільської ради»;
- Представники відділу освіти, молоді та спорту Самбірської РДА, методисти ІМЦО,
- Члени інших громадських і творчих, спонсори, громадські фонди тощо.
Вони створюють відповідне зовнішнє середовище, з яким взаємодіє навчальний заклад..
4. ЯКІ НАПРЯМКИ ВИБРАНО ПРІОРИТЕТНИМ ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ?
Обговорення основних напрямків та шляхів реалізації даного проекту відбулося на розширеному засіданні Ради закладу та представників громадськості ( протокол №1 від 30 серпня 2011).
Вирішено обрати наступні напрямки роботи:
- Створення зовнішнього іміджу НВК
- Створення партнерського іміджу
- Створення сучасного іміджу випускника НВК
- Створення сучасного іміджу вчителя НВК
- Створення сучасного іміджу учня НВК
- Створення сучасного іміджу адміністрації НВК
- Створення внутрішнього іміджу НВК
5. ПІД ЧАС SWOT-АНАЛІЗ ПРОЕКТУ ВИЯВЛЕНО РЯД СЛАБКИХ СТОРІН ТА ЗАГРОЗ. ЯКІ МОЖЛИВІ ШЛЯХИ ДЛЯ ЇХ ПОДОЛАННЯ?
Напрямки діяльності |
Слабкості, загрози |
Можливі шляхи їх подолання |
Створення зовнішнього іміджу НВК
|
Зниження контингенту учнів |
1.Роз’яснювальна робота серед учнів довколишніх сіл Ваньковичі, Острів, Чернихів та інших про необхідність здобуття загальної середньої освіти в нашому закладі. 2.Можливість здобуття професійної освіти з автосправи |
Недостатнє фінансування закладу |
1.Залучення коштів спонсорів, громади, батьківської спільноти. 2.Участь у регіональних соціальних проектах |
|
Технологічне відставання |
1.Участь у регіональних проектах |
|
Відсутність шкільного сайту |
1.Підключення школи до мережі Інтернет. 2.Створення власного сайту. |
|
Небажаний результат чи неудачі під час реалізації проекту; |
1.Переконання учасників проекту, що навіть незначні негативні результати мають свої позитивні сторони. |
|
Потреба суттєвої реконструкції автодрому
|
1.Залучення коштів спонсорів, громади, батьківської спільноти.
|
|
Створення внутрішнього іміджу НВК
|
Пасивність окремих учасників |
1.Формування творчого, розвиваючого середовища та забезпечення умов для позитивного сприйняття кожної особистості, яка навчається чи працює у школі, взаємодіє з нею. |
|
Застарілі меблі, шкільні дошки Відсутність обладнаного спортивного майданчика Капітальний ремонт даху, шкільних майстерень Недостаня забезпеченість засобами ІКТ |
1.Залучення коштів спонсорів, громади, батьківської спільноти. 2.Участь у регіональних соціальних проектах
|
Створення сучасного іміджу випускника НВК
|
Недосконалість законодавчої бази освіти |
1.Залучення вчителів до науково-пошукової роботи (співпраця з науковцями);
|
Створення сучасного іміджу вчителя НВК
|
Небажання окремих вчителів позбавлятися стереотипів у роботі
|
Формування творчого, розвиваючого середовища |
Створення сучасного іміджу учня НВК |
Слабка матеріально-технічна база Високий ступінь зносу основних фондів, застаріле, зношене обладнання , меблі; Відсутність логопеда в ДНЗ
|
1.Залучення коштів спонсорів, громади, батьківської спільноти. 2.Участь у регіональних соціальних проектах 3.Звертання до відділу освіти, молоді та спорту з проханням спрямувати до закладу логопеда |
Створення сучасного іміджу адміністрації НВК
|
Відсутність досвіду роботи в складанні та реалізації соціальних проектів
|
1.Вивчення досвідів роботи з даного питання в районі, області, через мережу Інтернет. 2.Участь у соціальних тренінгах
|
Створення партнерського іміджу
|
Погіршення соціально-економічного становища батьків учнів Відсутність фінансової підтримки з боку органів освіти Недостатня ефективність роботи Ради НВК Необ’єктивна інформація, яку поширюють «ображені» відвідувачі. |
1.Залучення коштів спонсорів 2.Здійснення позитивного інформаційного та емоційного впливу на громадськість як всередині навчального закладу, так і поза його межами. |