ПАСПОРТ
МІНІ-ПРОЕКТУ
«СОЦІАЛЬНЕ ПАРТНЕРСТВО: ШКОЛА - РОДИНА – ГРОМАДСЬКІСТЬ»
ДЕВІЗ ПРОЕКТУ
«Партнерство школи, сім'ї та громадськості в ім'я творчого розвитку дитини».
АКТУАЛЬНІСТЬ ПРОЕКТУ
Сільська школа як особливе соціокультурне середовище суспільного життя країни містить в собі великий потенціал для реформування українського суспільства. В умовах недосконалої системи місцевого самоврядування, розбалансованого сільського господарства, обмеженої інфраструктури соціальних та культурних послуг, школа залишається єдиним соціально стабілізуючим і культурно-просвітницьким осередком життя на селі, гарантом права дитини на якісну освіту та її соціальний захист. В ній зосереджені кваліфіковані педагогічні сили, вона є відповідальним провідником державної політики в галузі навчання й виховання.
Дуже важливою в життєдіяльності сім'ї є тріада «школа-родина-дитина», у якій закладені як основи сімейного виховання, так і один із найважливіших елементів діяльності школи – співпраця з сім'єю. Сім'я не є ізольованим мікросередовищем: різноманітні чинники впливають на її виховну функцію і з'єднують із суспільством. Лише при цілеспрямованій взаємодії педагогів і батьків, їх продуктивній співпраці, яка передбачає рівність сторін, взаємну доброзичливість і повагу, можна здійснити рішучий поворот до особистості дитини, створити сприятливі умови до її самовизначення, самореалізації та розвитку
Зрозуміло, що подальший розвиток суспільного виховання не може йти не тільки без активної і безпосередньої участі сім'ї, батьків, родини, а й громади села. Мова йде не про епізодичну допомогу школі з боку сім'ї, громади, а про комплекс спільних цілеспрямованованих дій і впливів на особистість, про те, щоб виховання дітей становило важливий громадянський обов'язок перед суспільством.
Сучасне життя вимагає від педагогів, батьків, громадськості спрямувати всі сили на те, щоб процеси виховання, навчання, фізичного вдосконалення дітей були поєднані з розумовим, моральним, естетичним розвитком.
ПРИЧИНИ СТВОРЕННЯ ПРОЕКТУ
- Сприятливі умови для взаємодії громади села, батьків і школярів з метою подальшого співробітництва.
- Ініціатива школи у реалізації проектів сільської громади, виховання у мешканців громади почуття єдності та солідарності.
3. Орієнтування на психолого-педагогічну компетенцію батьків.
4. Інтеграція засобів громадської та сімейної опіки, задля покращення умов перебування дітей в навчальному закладі.
МЕТА ПРОЕКТУ
- Формування якісного освітнього середовища для фізичного, інтелектуального, духовного та соціального становлення особистості школяра, забезпечення ефективного його використання в інтересах всієї громади; визначення колективного бачення майбутнього та впровадження спільних ініціатив щодо розвитку навчального закладу.
ЗАВДАННЯ ПРОЕКТУ
- Переорієнтація всіх учасників освітнього процесу на нові взаємовідносини – управління на державно-громадських засадах;
- Удосконалення виховної системи, забезпечення умов для розвитку здібностей і обдарувань, збереження та зміцнення здоров'я дітей;
- Залучення до реалізації соціальних проектів працівників школи, учнів, жителів села;
- Підвищення педагогічної культури батьків;
- Забезпечення умов для продуктивної співпраці родини та школи шляхом розвитку шкільних та родинних традицій
- Створення банку заходів з відродження та збереження сімейних та шкільних традицій;
- Проведення відкритого діалогу між членами громади, заохочення соціальної активності,
- Створення благодійного фонду підтримки діяльності школи.
ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ ПРОЕКТУ
- Добровільність,
- Партнерство,
- Рівноправна співпраця педагогічного колективу, учнів, батьків та громади села,
- Кооперативність,
- Взаємна довіра,
- Взаємна відповідальность та контроль,
- Відкритість,
- Повага до учасників проекту, підходів у їхній діяльності.
ВИКОНАВЦІ ПРОЕКТУ
- адміністрація НВК,
- педагогічні працівники,
- учні,
- навчально-допоміжний персонал,
- батьківська спільнота,
- громада села
ТИП ПРОЕКТУ
- практично-орієнтований,
- колективний,
- тривалий.
ТЕРМІН ПРОЕКТУ
2011 - 2016 роки
ЕТАПИ ВИКОНАННЯ ПРОЕКТУ
№ п/п |
Етапи проекту |
Що необхідно зробити |
Термін |
Відповідальний |
|
Аналітичний |
1. Постановка проблеми виявлення основ партнерства, тобто взаємних інтересів, потреб, ресурсів сторін; |
|
Возна О.І |
2. Збір, аналіз інформації: Анкетування колективу школи, батьків, членів громади з метою визначення необхідності реалізації даного проекту |
2011-12 |
Возна О.І |
||
3.Формування нормативно-правової бази соціального партнерства на рівні освітньої установи, фіксація в договірній формі цілей, задач, принципів |
2011-12 |
Возна О.І |
||
3. Співставлення можливостей закладу з вибраними напрямами діяльності |
2011-12 |
Возна О.І |
||
4. Вироблення педагогічним колективом та громадою села сумісного бачення ,перспектив |
2011-12 |
Возна О.І |
||
|
Визначення місії |
1.Аналіз базової ідеї та причин створення проекту
|
2011-12 |
Возна О.І |
2.Визначення місії даного проекту |
2011-12 |
Возна О.І |
||
3.Постановка мети проекту
|
2011-12 |
Возна О.І |
||
4.Постановка завдань проекту |
2011-12 |
Возна О.І |
||
|
Визначення цільової групи |
1.Визначення цільової аудиторії для виконання проекту
|
2011-12 |
Возна О.І |
|
Планування |
1.Визначення зовнішніх та внутрішніх напрямків діяльності цільової групи |
2011-12 |
Возна О.І |
2.Проведення SWOT-аналізу проекту за напрямками діяльності |
2011-12 |
Возна О.І |
||
|
Реалізація проекту |
1.Формування шляхів реалізації проекту, термінів реалізації та відповідальних за окремі кроки плану проекту |
2011-16 |
Возна О.І |
|
Аналіз результатів |
1.Покроковий щорічний звіт про завершені кроки діяльності в межах проекту |
2011-16 |
Возна О.І |
2.Аналіз співвідношення отриманого результату з бажаним |
|
Возна О.І |
SWOT-АНАЛІЗ ПРОЕКТУ
Сили, можливості |
Слабкості, загрози |
|
Внутрішні |
|
|
Зовнішні |
|
|