ЛУКІВСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО- ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС
«Середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад»
_________________________________________________________
Львівська обл., Самбірський район , с. Луки, вул.. Шкільна. 5, тел. 46-121
СТВОРЕННЯ ПОЗИТИВНОГО ІМІДЖУ
ЛУКІВСЬКОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
ПРОЕКТ
спрямований на творчий пошук усіма учасниками навчально-виховного процесу та громадою села шляхів розвитку навчального закладу освіти, що вирізнятиметься від інших не тільки за формою, але й за змістом.
Керівник проекту
Возна Ольга Іванівна,
директор НВК
ДЕВІЗ ПРОЕКТУ
Імідж — це мистецтво керувати враженнями.
Е. Гофман
АКТУАЛЬНІСТЬ ПРОЕКТУ
Освіта перехідного етапу суспільства, як і кожна інша його ланка, проходить процес пошуку нових альтернатив. Сучасний етап розвитку українського суспільства вимагає переосмислення та визначення ролі загальної середньої освіти як життєво необхідної умови забезпечення основних складових будівництва держави України, реального права громадян на здобуття якісної базової та повної загальної середньої освіти, здобуття професії. Школа, відповідно до нових завдань освіти в 21 столітті, повинна готувати людину, органічно адаптовану до життя в світі багатоманітних зв’язків, а це вимагає глобального концептуального бачення розвитку всіх складових закладу, відповідного підходу до його позитивного іміджу, створення якого стає потребою дня.
Імідж в перекладі з латинської – “картинка”, з англійської – “образ, престиж, репутація”, з французької – “неусвідомлений ідеал”.
Імідж у широкому розумінні цього слова – це комплекс своєрідних рис і характеристик різного походження, які є засобом формування в аудиторії певного уявлення про будь-який предмет, інститут або особу. Імідж – це враження, яке справляє суб’єкт на оточуючих людей.
Імідж – буквально – образ. В Україні до введення в семантичний ряд слово “імідж” тривалий час замінювалось терміном “самопрезентація”, тобто представлення самого себе за допомогою різних засобів створення власного образу. Необхідність формування позитивного іміджу загальноосвітнього навчального закладу в сучасних соціально-економічних умовах постає дуже гостро. Сьогодні поняття «імідж школи», «імідж керівника», «корпоративний імідж» разом з поняттями «інновація», «моніторинг» стали характеристиками освітньої системи і самих управлінців, тому створення іміджу навчального закладу – важлива управлінська проблема. Це пов’язано з тим, що з кожним роком зростає конкуренція між загальноосвітніми навчальними закладами. Такий стан закладів середньої освіти пояснюється складною демографічною ситуацією, яка склалася в Україні. В нашому закладі за останні роки також прослідковується нестабільність контингенту учнів:
2010-2011 н.р.- 287 учнів
2011-2012 н.р. – 225 учнів;
2012-2013 н.р. – 215 учнів;
2013-2014 н.р. – 200 учнів.
Існує постійна проблема набору учнів до 10 класу. Колектив докладає багато зусиль, використовує різноманітні внутрішні та зовнішні резерви для комплектації класів.
Побоювання не набрати необхідної кількості учнів випливають із демографічної ситуації в мікрорайоні обслуговування школи. За результатами обліку дітей шкільного віку, які мешкають у мікрорайоні, кількість їх поступово зменшується. Саме тому педагогічний колектив, адміністрація школи змушені замислитися над тим, у чому перевага саме нашої школи.
Враховуючи контингент навчального закладу, не вважаємо виправданим прагнення конкурувати з іншими школами на основі кількості переможців в олімпіадах, конкурсах, оскільки не всі батьки зорієнтовані тільки на результат навчання. Більшість із них, як свідчать спостереження, результати опитування та анкетування, приділяють увагу сприятливому психологічному середовищу в школі, комфортним умовам навчання, наявності системи професійної освіти з автосправи, різноманітності дозвілля дітей, тощо.
У зв'язку з цим виникла необхідність оновлення структури освітнього маркетингу у школі, оскільки проблема формування позитивного іміджу освітньої установи відноситься до галузі управління школою і, як будь-яке управлінське нововведення, містить мотиваційно-цільовий, змістовний і технологічний компоненти.
Імідж – це яскравий вияв індивідуальності закладу, тобто неповторне обличчя його колективу., основу якого становлять:
- місія освітньої установи, її пріоритети;
- шкільна історія та культура - унікальна, неповторна, особлива система цінностей, звичаїв, традицій, стилів поведінки навчального закладу;
- види та якість освітніх послуг школи;
- наявність і функціонування дитячих організацій, самоврядування;
- зв'язок школи з різними соціальними інститутами, вищими навчальними закладами тощо;
- внесок навчального закладу в розвиток освітньої підготовки учнів, їхньої вихованості; психічних функцій; творчих здатностей; формування здорового способу життя.
Важливе місце в створенні іміджу закладу відіграє імідж керівника, його заступників, кожного педагога окремо. Сучасна школа має відповідати вимогам часу. Ведучи мову про вчителя школи чи конкурентоспроможного випускника, треба не забувати й про конкурентоспроможність школи як учасника ринкових відносин. Тож школа, як товар на ринку, має знайти свого покупця, а для цього треба навчитися бути презентабельною, вміти рекламувати себе, свої переваги.
ПРИЧИНИ СТВОРЕННЯ ПРОЕКТУ
- Складна демографічна ситуація та підсилення конкуренції серед освітніх закладів однієї території в боротьбі за набір учнів і збереження контингенту;
- Збільшення витрат на одного учня в сільській місцевості, постійне недофінансування освіти та дефіцит сучасних освітянських ресурсів.
- Сильний позитивний імідж полегшує доступ освітнього закладу до кращих ресурсів: фінансових, інформаційних, людських тощо;
- Маючи сформований позитивний імідж, освітній заклад за рівних умов стає привабливішим для педагогів, адже може забезпечити їм стабільність і соціальний захист, задоволеність працею і професійний розвиток;
- Допомогти молоді побачити свою унікальну роль у суспільстві, зрозуміти важливість своєї участі в житті громади та власного внеску в її розвиток
- Стійкий позитивний імідж дає ефект придбання освітнім закладом певної сили, тобто створює запас довіри до всього, що відбувається в стінах закладу, зокрема й до інноваційних процесів.
МЕТА ПРОЕКТУ
- творчий пошук учасниками навчально-виховного процесу спільно із громадою села шляхів розвитку НВК;
- забезпечення, виховання та розвиток здібних, обдарованих та талановитих дітей у відповідності з світовими та національними критеріями,
- створення умов для інтелектуального, духовного та професійного розвитку особистості.підвищення конкурентоздатності закладу освіти,
- залучення інвестицій, встановлення та розширення партнерських зв‘язків.
ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ ПРОЕКТУ
- Національна спрямованість :
побудова освіти з урахуванням історії та народних традицій, збереження та збагачення культури українського народу
формування національної свідомості.
- Відкритість навчання:
орієнтація навчання на цілісний педагогічний світ, його глобальні проблеми, усвідомлення переваги загальнолюдських цінностей над груповими і класовими, інтеграція у міжнародні освітні, соціальні і культурні системи.
- Гуманізм:
утвердження людини як найвищої соціальної цінності, створення умов для врахування різноманітних потреб, інтересів,
ціннісних орієнтацій педагогів та дітей, врахування їх індивідуально-психологічних особливостей у процесі організації управлінської та
навчально-виховної діяльності.
- Демократизм:
створення умов для активної участі педагогів , дітей, батьків, громади села у вирішенні актуальних проблем діяльності навчального закладу, організації навчально-виховного процесу на основі взаємного партнерства.
- Варіативність освіти:
забезпечення вибору профілю навчання, його методів та форм, реалізації принципів диференціації та індивідуалізації навчання.
- Розвивальне навчання:
створення умов для інтенсивного розвитку пізнавальних інтересів, переорієнтації процесів навчання з предметного на процесуальні та мотиваційні аспекти освіти.
- Активізація пізнавальної діяльності учнів:
інтенсивне оволодіння знаннями, формування умінь та навичок здобування нових знань, формування позитивної мотивації до навчання та пізнавальної діяльності.
8. Формування творчого потенціалу вчителя та учня:
формування умінь та навичок ставити нові проблеми, як на теоретичному, так і на практичному рівнях, знаходити альтернативні способи їх розв'язання, розвивати гнучкість мислення, здатність адаптуватися до соціальних змін.
9. Єдність навчання та виховання:
органічне поєднання навчання, виховання та розвитку особистості, спрямованість освіти на формування цілісної та гармонійно розвинутої особистості.
ЗАВДАННЯ ПРОЕКТУ
- Визначити місію та концепцію розвитку освітнього закладу;
- Розробити яскраву зовнішню символіку НВК;
- Збільшити привабливість школи—у першу чергу для вихованців ДНЗ, учнів, персоналу, батьків;
- Створити можливості для розширення інформаційного простору, який має бути доступним, зрозумілим, відображати позитивні зміни у шкільному житті, демонструвати досягнення школи, отримані в процесі змін.
- Розширити зв‘язки школи з різними соціальними інститутами, ВНЗ та ін.;
- Вивчати та враховувати суспільну думку всередині закладу з метою з‘ясування задоволеності школою вчителями, учнями, батьками
- Встановити ефективний зворотній зв‘язок з зовнішнім середовищем
- Створити оптимістичний настрій та доброзичливий мікроклімат у вчительському, дитячому, батьківському та трудовому колективах;
- Досягти високого рівня педагогічної, соціальної та управлінської компетентності співробітників та ефективної організаційної культури в НВК,
- Підвищити якість освітніх послуг;
- Збільшити кількість дитячих громадських організацій, надати більше повноважень учнівському самоврядуванню;
- Створити необхідні умови для розвитку освітньої підготовки учнів, їхньої вихованості, психічних функцій, творчих здібностей, формування здорового способу життя;
- Своєчасно надавати психологічну допомогу окремим учасникам освітнього процесу;
- Зміцнювати матеріально - технічну базу закладу.
ВИКОНАВЦІ ПРОЕКТУ
- адміністрація НВК,
- педагогічні працівники,
- навчально-допоміжний персонал,
- батьківська спільнота,
- учні,
- вихованці дошкільного закладу;
- громадськість
НОРМАТИВНА БАЗА ПРОЕКТУ
- Конституція України,
- Закон України «Про освіту»,
- Закон України «Про загальну середню освіту»,
- Державна національна програма «Освіта» (Україна ХХІ століття),
- Національна доктрина розвитку освіти в Україні,
- «Концепція профільного навчання в старшій школі»,
- Статут Луківського НВК «Середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад»
ТИП ПРОЕКТУ
- практично-орієнтований,
- колективний,
- тривалий.
ТЕРМІН ПРОЕКТУ
2011 - 2016 роки
ЕТАПИ ВИКОНАННЯ ПРОЕКТУ
№ п/п |
Етапи проекту |
Що необхідно зробити |
Термін |
Відповідальний
|
1 |
|
1. Постановка проблеми
|
2011
|
Возна О.І |
2. Аналіз шкільної культури, що склалася, з її системою цінностей, звичаїв, традицій, стилів поведінки,
|
|
Возна О.І |
||
3. Збір, аналіз інформації: Анкетування колективу школи, батьків, членів громади з метою визначення необхідності створення позитивного іміджу освітнього закладу |
2011 |
Психологічна служба |
||
4. Співставлення можливостей закладу з вибраними напрямами діяльності |
2011 |
Возна О.І |
||
5. Вироблення педагогічним колективом сумісного бачення, перспектив роботи над проектом |
2011 |
|
||
2. |
Визначення місії |
1.Аналіз базової ідеї та причин створення проекту
|
2011 |
Возна О.І |
2.Визначення місії закладу в умовах даного проекту |
2011 |
|
||
3.Постановка мети проекту
|
2011 |
|
||
4.Постановка завдань проекту |
2011 |
|
||
3. |
Визначення цільової групи |
1.Визначити цільову аудиторію для виконання проекту
|
2011 |
|
4. |
|
1.Визначити зовнішні та внутрішні напрямки діяльності цільової групи з формування іміджу закладу
|
2011 |
|
2.Провести SWOT-аналіз проекту за напрямками діяльності |
2011 |
|
||
5. |
Реалізація проекту |
1.Формування шляхів реалізації проекту, термінів реалізації та відповідальних за окремі кроки плану проекту |
2011 |
|
6. |
Аналіз результатів |
1.Покроковий щорічний звіт про завершені кроки діяльності в межах проекту |
2011- 2016 |
|
2.Аналіз співвідношення отриманого іміджу з бажаним результатом |
2016 |
|